Országgyűlés anno

Rég rajzoltam ezt a képet, húsz éve talán. Ezzel köszöntöttem boldogan az új világot, a többpártrendszert, a demokráciát, a parlamentarizmust. Akkor még nem is Marabu volt a rajzok csücskébe írva, hanem SzLR. A Ludas Matyiban jelent meg. Az egyikben. (Van értelme még visszaemlékezni, hogy melyikben?) Szabadkézi színezés, bizony, elszöszölhettem vele annakidején. Ventus hajrá Juventus.
Van a rajton egy-két tárgyi hiba, elismerem.
Például ott alul az a liberális külsejű gyanús szerkesztő Borsszem Jankó című lapot tart a kezében. Ez csak kultúrcsúsztatás, mert így legalább tudja a T. Olvasó, mire gondolok. Ha azt írom, Charivari Dongó, hosszan tűnődne, mi a fene ez. (Az már csak hab a tortán, hogy két Eötvöst is egybemostam a történetben, bár csak én tudom, hogy hogyan.)
20 év telt el a rajz születése óta, azóta az Országgyűlés megkomolyodott, és már nem nem lehet róla ilyen léha vicceket rajzolni, csak igen erős, igazságtalan túlzással.
De jó többpártrendszerben, demokráciában, parlamentarizmusban élni.
Túlélni.

3 megjegyzés:

Őszi Zoltán írta...

Nagyon klassz!
El lehet nézelődni rajta. Ha behelyettesítem mesefigurákkal, mesehelyszínnel......szóval egy büdös szót se szólj, hogy nem tudnál mesekönyvet rajzolni...!!!

STEELCOMMANDER írta...

Engem a Kretén/Mad magazin tömegjeleneteire emlékeztet. Azokon is jókat lehetett derülni, és bármikor tért vissza hozzá az ember, mindig felfedezett valami újat rajta, amit azelőtt nem vett észre.

Névtelen írta...

Érdekes látni, hogy mennyit változott a stílusod.
De már akkor is ütős volt.

G*